Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Μικρές χρήσιμες συμβουλές για απροβλημάτιστο ψάρεμα

Δεν είναι σπάνιες  οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες αποφασίσαμε να επισκεφτούμε έναν απομακρυσμένο-απομονωμένο ψαρευτικό προορισμό διανύοντας μεγάλες αποστάσεις , γεμάτοι καλή διάθεση, μέχρι τη στιγμή που διάφορα αναπάντεχα ατυχή περιστατικά έρχονται να μας δημιουργήσουν διάφορα… ”θλιβερά” θέματα. Αποτέλεσμα; Κάποια εξτρά λεπτά καθυστέρησης(από λίγα έως πάρα πολλά) στο ψάρεμά μας,  πιθανή απώλεια σημαντικού ψαριού, οριστική ματαίωση κλπ. Οι παρακάτω συμβουλές δίχως να αξιώνουν να καταστούν «χρυσοί κανόνες», αποτελούν σημεία, άξια προσοχής, διότι μπορούν να μειώσουν δραστικά τα ενδεχόμενα δυσάρεστων καταστάσεων, που  αφορούν ειδικά στον εξοπλισμό μας.    
·        Ύπαρξη μιας δεύτερης εφεδρικής σφεντόνας καθώς και των παρελκομένων    της (λάστιχα, ειδικά κλιπσάκια συγκράτησης λάστιχου, χωνάκι).Το “σφεντόνιασμα” είναι το άλφα και το ωμέγα της τεχνικής και μια πιθανή απώλειά της είναι μέγα ζήτημα.
·        Απόχη: μπαίνει πάντα πρώτη μέσα στο αυτοκίνητο πριν την αναχώρησή μας  και βγαίνει επίσης πρώτη κατά την άφιξή  μας στον τόπο ψαρέματος. Όταν συνειδητοποιήσουμε την απουσία της μπορεί να είναι πολύ αργά…!Εάν διαθέτει carbon κοντάρι την ακουμπάμε κάπου προσοχή, διότι ενδέχεται  να ακούσουμε το χαρακτηριστικό "κρακ"...!










·        Τουλάχιστον διπλοί φελλοί  για τους 3-4 βασικούς τύπους, που συνήθως       χρησιμοποιούμε.   Τα       σκαλώματα είναι στο πρόγραμμα και αυτό καμιά φορά σημαίνει απώλεια ολόκληρης αρματωσιάς. Εκτός αυτού, υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο καταστροφής του φελλού.   
·        Δεμένα  από το σπίτι παράμαλλα τυλιγμένα  σε ειδικό φελλό. Δεν κάτι το σπουδαίο, αλλά μας γλυτώνει κάποιο σχετικό χρόνο ειδικά, αν λειτουργούμε  κάτω από περίεργες συνθήκες(σκοτάδι, δυνατός αέρας, συνεχή σκαλώματα κλπ).
·        Δυο με τρεις βυθομετρητές απαραίτητα στον εξοπλισμό μας. Φανταστείτε τι θα συμβεί, αν έχουμε σκάλωμα με την πρώτη ρίψη για  βυθομέτρηση…
·        Ένα σωληνάριο κόλλας ταχείας δράσης. Θα μας δώσει άμεση λύση στην γρήγορη επισκευή ενός φελλού, μιας προβληματικής πλαστικής στριφταροπαραμάνας στην αρματωσιά ή στην σταθεροποίηση ενός οδηγού πάνω στο καλάμι  μας.
·   Έλεγχος της επάρκειας του παράμαλλου. Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να ανακαλύψουμε τελευταία στιγμή ότι έχουν απομείνει 100 εκατοστά πάνω στο καρούλι μας.
·    Εφεδρικές μπαταριές φακού κεφαλής.
·    Εφεδρικός φακός χειρός.  
·    Εφεδρικό καλάμι. Δεν αποτελεί υπερβολή. Ας είναι και ένα καλάμι των 40 ευρώ!!! Αν το έχουμε, συνεχίζουμε το ψάρεμά  μας έστω με κάποια καθυστέρηση. Εάν δεν το έχουμε και βγει εκτός μάχης το κύριο εργαλείο ή θα γυρίσουμε σπίτι άρον άρον ή θα “καμαρώνουμε” τους άλλους να ψαρεύουν κανονικά. 
Σιαλούμ (χημικό φως). Ποτέ μόνο ένα φακελάκι στο βαλιτσάκι μας. Φανταστείτε ότι έχετε πάει βράδυ για ψάρεμα στο "πουθενά" και αντιλαμβάνεστε  ότι δεν δουλέυουν σωστά, επειδή είναι ελλατωματικά ή δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που αναγράφουν στη συσκευασία. Αποφύγετε το κόκκινο χρώμα, καθώς μετά από κάποια απόσταση και πέρα, "χάνεται" από τα μάτια. Εάν κάνετε απίκο ή bolognese η έντονη εστίαση των ματιών πάνω στο κόκκινο θα δημιουργήσει επίσης θέμα στα μάτια.

1 σχόλιο:

  1. Να προσθέσω και την περίπτωση σπασμένου κεραμικού οδηγού στο καλάμι όπου ή αφήνουμε το καλάμι στην άκρη ή κόβουμε και αφαιρούμε τον οδηγό από το καλάμι γιατί αν συνεχίσουμε ετσι θα υπάρχουν κοψίματα στην πετονιά. Εννοείται οτι αν πρόκειται για τον οδηγό κορυφής δεν προτείνεται το παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή